Dos ciutats, un mateix repte: Alacant i Madrid reforcen la seua coordinació en urbanisme i mobilitat

Antonio Peral, Carlos de Juan i Borja Carabante compartixen els avanços dels seus plans estratègics i fixen una nova reunió el 7 de setembre a Madrid

Guardar

01efa1ace3b3f1c1ab735e79ef26110e3f078bd9
01efa1ace3b3f1c1ab735e79ef26110e3f078bd9
Afegeix AlicanteExtra.com com a font preferida de Google de forma gratuïta. Mantén-te informat amb les últimes notícies d'actualitat.
Activar ara

Els regidors d'Urbanisme i Mobilitat d'Alacant, Antonio Peral i Carlos de Juan, s'han reunit este dimarts amb el seu homòleg de l'Ajuntament de Madrid, Borja Carabante, per a avançar en la col·laboració entre els dos municipis en el desenrotllament dels seus plans urbanístics i de mobilitat.

La trobada ha donat continuïtat a la reunió que van mantindre al gener els alcaldes d'Alacant, Luis Barcala, i de Madrid, José Luis Martínez Almeida, juntament amb els seus equips en la capital espanyola.

Segons han explicat els edils alacantins, les dos ciutats es troben immerses en la tramitació de documents estratègics que marquen el futur de la seua planificació urbana. En el cas d'Alacant, es tracta del Pla General Estratègic; en el de Madrid, del Pla Estratègic Municipal.

La reunió ha servit, segons el consistori alacantí, per a compartir "avanços, procediments i experiències" sobre la tramitació dels dos instruments.

Intercanvi d'informació sobre vivenda, mobilitat i dotacions

Antonio Peral ha assenyalat que els dos ajuntaments mantenen “un contacte fluid i una línia de col·laboració oberta per a compartir estratègies i experiències que poden ens poden resultar d'utilitat en la tramitació del Pla General Estratègic d'Alacant i el Pla Estratègic Municipal de Madrid”.

El regidor ha afegit que la trobada amb Carabante “ha resultat molt profitosa i ens ha servit per a intercanviar informació sobre el procés de tramitació, sobre els plans de participació que hem desenrotllat i sobre les principals fites i estratègies de cada pla, amb especial incidència en les polítiques de desenrotllament de vivenda, infraestructura verda, dotacions, desenrotllament econòmic i mobilitat”.

En eixa mateixa línia, Carlos de Juan ha destacat que “tant Alacant com Madrid estan immerses en un procés de canvi revolucionari del sistema de mobilitat i estem establint sinergies molt interessants i fructíferes per a desenrotllar estos processos”.

L'edil de Mobilitat ha agraït, a més, a Carabante “el seu desplaçament a Alacant i la voluntat de col·laboració que ha demostrat en tot moment tant ell com tot l'Ajuntament de Madrid”.

Per part del consistori madrileny, Borja Carabante ha subratllat la "bona sintonia" entre els dos equips. “L'intercanvi d'informació permet avançar en la presa de decisions tenint en compte l'experiència de les diferents administracions”, ha afirmat.

Pròxima reunió, el 7 de setembre

Els representants dels dos ajuntaments han insistit que la relació entre les dos ciutats ha sigut “excel·lent” des de fa temps i que ara eixa col·laboració s'ha fet més visible en el treball sobre els seus plans urbanístics i, en concret, en matèria de mobilitat urbana.

També han indicat que l'objectiu compartit passa per analitzar procediments i tràmits que permeten agilitzar i simplificar la tramitació urbanística.

Per a seguir amb eixe intercanvi, està prevista una nova reunió el pròxim 7 de setembre a Madrid. En eixa trobada, les dos delegacions revisaran les experiències i els mètodes que estan aplicant en cada ciutat dins dels seus respectius processos de planificació.