Emoció, orgull fester i ambient de celebració. Estos són tres dels elements que caracteritzen cada any la desfilada d'entrega de premis de les Fogueres. Esta vegada, les comissions de Florida-Portazgo, com a millor monument adult, i Àngels-Felipe Bergé, d'infantil, s'han repartit este dilluns els principals reconeixements de la categoria Especial.
L'acte d'entrega de Banderins, celebrat en la Rambla en la ressaca de la lectura del veredicte del jurat, ha estat presidit per l'alcalde Luis Barcala, i la regidora de Festes, Cristina Cutanda. La tribuna també ha reunit les Belleses del Foc, María Pastor i Leire Arellano, les seues Dames d'Honor i el president de la Federació de Fogueres, David Olivares.
Tancament triomfal en la Rambla
Els integrants de Florida-Portazgo han sigut els últims a desfilar, tancant la comitiva mentres recollia una vintena de banderins entre víctors i crits de “¡campions, campions!”. Es tracta de la sisena ocasió que la comissió regna en les Fogueres després dels seus triomfs en 2008, 2009, 2010, 2022 i 2024.

La foguera guanyadora 'Gènesi' és una creació de Josué Beitia. El monument compta amb un pressupost de 123.000 euros i planteja una reflexió sobre el rumb que està prenent la societat en una època marcada per la presència de la tecnologia i la Intel·ligència Artificial i com els avanços transformen o la forma que les persones es relacionen.
Barcala ha assenyalat durant l'acte que el premi suposa la culminació de “tot un any d'intens treball i dedicació” i posa en valor la implicació del barri entorn de la foguera.
Un dia ple de reconeixements
A més del protagonisme de Florida-Portazgo, un altre moment destacat del matí d'este dilluns ha sigut el primer premi en categoria Especial de barraques per a Penya Els Goril·les. També hi ha hagut una ovació per als més menuts d'Àngels Felipe-Bergé, guanyadors del primer premi Especial infantil amb 'Mediterrània', obra d'Ausías Estrugo.
La comissió suma el seu segon triomf en la màxima categoria; l'anterior el va aconseguir en 1998. Chimo García, un dels cinc presidents de la foguera guanyadora, ha afirmat que ja està apalabrada la continuïtat de l'artista per a la pròxima edició.
“Aconseguir el primer premi d'Especial suposa culminar el somni d'una nit d'estiu, perquè va ser en juliol de l'any passat quan em van proposar presidir la comissió”, ha assegurat en l'entrega.
Per la tribuna també han desfilat les comissions que han guanyat els premis a millor crítica, millor Foguera Accessible, Fogueres Innovadores, carrers adornats, Ninots al Carrer, desfilades, propostes artístiques, així com totes les fogueres premiades des d'Especial fins a Setena categoria.