La Diputació d'Alacant distribuirà més de 2,7 milions d'euros entre els municipis de la província per a finançar prop de 600 iniciatives orientades a afavorir la creació d'ocupació i el desenvolupament econòmic local.
La convocatòria, resolta recentment, ha aconseguit a la pràctica totalitat dels ajuntaments alacantins, amb especial incidència en els municipis en risc de despoblació.
Fires, mercats i promoció econòmica
Una de les línies amb major dotació ha sigut la destinada a fires i esdeveniments comercials. En este apartat s'han concedit 127 subvencions a altres tants ajuntaments, tots ells de menys de 65.000 habitants, per un import total de 898.000 euros.
Les ajudes han servit per a sufragar despeses com a il·luminació, publicitat i promoció, lloguer d'estands o assistència tècnica per al muntatge i l'organització de les fires.
La modernització dels mercats municipals ha arribat a 36 ajuntaments, que rebran 221.000 euros. Amb eixos fons s'han inclòs actuacions com el condicionament de llocs de venda, la millora de la climatització, recursos energètics i mesures d'accessibilitat.
A més, la línia de promoció econòmica ha repartit 548.500 euros entre 111 municipis. En este cas, la Diputació ha subvencionat iniciatives com a jornades, tallers d'ocupació, edició de guies i assessorament empresarial.
Agricultura, medi rural i horts urbans
En matèria de foment de l'agricultura i sosteniment del medi rural, 92 localitats han sigut beneficiàries de 307.500 euros per a actuacions com a desbrossaments i neteja de marges de camins, reparació de murs i activitats formatives.
En una segona línia específica d'inversió per a agricultura, 81 ajuntaments han rebut 289.800 euros per a l'adquisició de maquinària, la recuperació de séquies i murets i tasques de senyalització, entre altres actuacions.
Finalment, la Diputació ha destinat 446.000 euros a projectes d'horts urbans. D'esta quantia, 70 ajuntaments han rebut ajudes per a despesa corrent i altres 59 per a actuacions d'inversió.
El diputat de Desenvolupament Econòmic, Carlos Pastor, ha subratllat la finalitat d'estes subvencions: “amb les quals volem contribuir a dinamitzar l'activitat econòmica dels nostres municipis, afavorint amb això el manteniment i la creació d'ocupació, una prioritat per a l'equip de govern de la Diputació d'Alacant”.